Tuesday 24 November 2009

Cum te imbraci la vot

N am vazut nici de Craciun atatea familii de romani mergand pe strada ca duminica asta la vot…si nici ei. E drept ca a fost soare si o duminica agreabila de plimbare, dar cate duminici insorite sunt pe an… Familii traditionale cu cate un copil sau doi, maturi, facand cativa pasi pe jos!
Nu poti sa iesi imbracat oricum la vot, mai ales ca te vad si vecinii cu care, deoarce, nu i asa, e zi de vot, mai schimbi si o vorba… A primat eleganta, curatenia parca, sau erau razele soarelui orbindu ma si mi a placut sa vad ca romanul si a scos cele mai bune haine de oras ca sa se faleasca si nu prea am vazut treninguri, ceea ce m a incantat, dar asta probabil pentru ca nu am iesit din centru.
Doamnele serioase, sau in jeans, dar cu geanta cea mai rasata din arsenal, cele mai elegante tot bunicile, evident, cu gleznele subtiri, si bravii barbati romani si au insotit clanul la palton sau scurta, desi am mai vazut si cate un adorabil alain delon, pe nserat.
La vot, ca si la prima intalnire, mergi asadar pe ce iti cade cel mai bine, tinuta salvatoare, aia la care recurgi mereu cand nu te ai pregatit cum sa te arajezi si urgent trebuie sa iesi pe usa. La serviciu toti ti o stim, dar la votare nu. Apoi, nimeni nu stie ca te duci direct acasa dupa votare si ca te ai sinchisit doar pentru ocazia asta. Rezista si dichiseste te ca sa pari ca nu ai facut nici un efort.

In rest, romanii seriosi care gandesc, din orice clasa sociala, l au votat pe Basescu, mafiotii sau analfabetii pe Geoana iar pe Antonescu l au ales tot mafiotii comunisti din gasca dar si multi ametiti tineri. Culmea. Desi aici recunosc, ca nu prea inteleg, poate ma lamuriti, ce specimen social l a votat pe Crinut, in afara de diversionistii din gasca psd...
Despre cei ce nu se duc la vot, nici nu vreau sa aud. Una e sa ai o pozitie antisociala, sa fii un smecher cu sistem personal ?!, un metodologic individualist, un mizantrop declarat, sa fii bolnav schizofrenic, fara bani de medicamentatie sau decedat…si, teoretic, incapabil de vot, si alta e sa fii indiferent la participarea! la alegeri a comunistului Geoana cu sleahta nenorocita Iliescu si celelalte gunoaie…prin urmare, un ignorant politic deci absent.

De prisos sa spun ca te gandesti la bunicii sau strabunicii romanilor ce puteau sa voteze doar daca erau bogati, intelectuali sau figuri reprezentative in sat. Adica pe la 1900, vreo cateva mii de oameni din toata tara. Si barbati. (sic).

11 comments:

  1. Ma asteptam sa-ti imbraci asa textul:))
    Dar in Rusia cum de pe Putin il votau enorm de multi rusi, saraci si amarati? Pentru ca nu se investeste in educatie, in oameni, ca sa nu gandeasca.

    ReplyDelete
  2. Cat de tare e titlul! Cum ne imbracam la vot!

    Pu Crinut, cred ca generatia mall l-a votat, corporatistii la fel, clasa medie pe nicaieri, informata doar de titlurile de ziare de rahat, care daca-i intrebi de ce liberalii fac pact cu mafiotii comunisti...s-au pierdut!

    ReplyDelete
  3. Da, anonim, asta cu educatia de a gandi e baza!

    Maria: :)
    exact! daca ii intrebi de ce liberalii n au sustinut reforma in justitie a Monicai Macovei, tac..

    ReplyDelete
  4. eu am auzit ca ceva artisti din lumea buna l- au votat pe crin. da, stiu, si eu m-am socat. nu i-am intrebat de ce, ca iesea scandal. dar s-au dus la vot imbracati interesant:-)asa cum o fac ei.

    ReplyDelete
  5. Anonim, mi ai cam zis o...
    Dar la haine nu poti sa te legi de artisti ca in general sunt misto imbracati, desi studiat. Ce ma calca pe nervi e ca nu citesc, domne, nici carti serioase, nici tu romane, nici presa ca sa afle care e situatiunea, asa ca nu ma mira ca voteaza cu crin..

    ReplyDelete
  6. eu n-am fost la vot duminica. si nu ma incadrez in nici una dintre categoriile atat de plastic descrise de tine mai sus :)poate merg in turul 2...

    in schimb m-am imbracat frumos si am vazut un documentar romanesc delicios. sincer prefer asta decat sa ma imbrac si sa merg la vot, in conditiile in care nu vreau ca nici unul din oamenii astia sa fie the president.

    ReplyDelete
  7. Tu cum le ai descrie?
    Ai fost la my beautiful dacia?
    Nu o sa ti spun lucruri pe care le stii deja.
    Ideea de om angajat civic ma enerveaza si vezi ca aici noi suntem in alte filme, dar in cazul de fata, e o drama si nu suport sa ii vad pe comunisti cum se reaseaza. Iar pe Basescu nu il vreau de sot...

    ReplyDelete
  8. pentru ca am dreptul sa votez, am y compris si dreptul sa nu-mi exercit acest drept, daca asa consider.

    in rest drama de care vorbesti e veche si nu cred ca are nici o sansa sa devina altceva in curand. cu sau fara votul meu ori al tuturor nu se va schimba nimic. aici e drama.

    da, am fost la "dacia..." f bun.

    ReplyDelete
  9. Te inseli foarte tare!

    Daca nu ar fi contat, nu ar mai fi vuit toata presa cumparata atat de napraznic impotriva lui Basescu...

    ReplyDelete
  10. La vot, în haine de slujbă duminicală. Şi-i chiar pe bune treaba.

    ReplyDelete
  11. Day dreamer: Nicolae presednte?:)

    A fost tare Cartarescu cand a zis ca B e singurul tiran din istoria lumii despre care presa scrie fatis ca este tiran...

    Tu cum te imbraci la vot?

    ReplyDelete