Wednesday 27 January 2010

O fiinta a indepartarilor

Omul este o fiinta a indepartarilor, a scris Heidegger. Fraza asta are multe sensuri, asa cum au toate frazele lui, dar eu ii aplic sensul cel mai uzual si comun. Sa mori inseamna sa te indepartezi de lucruri, sau sa vezi cum lucrurile se indeparteaza de tine. Asa ma duc la petreceri, la treburi, la evenimente cotidiene, imediate, si mi se pare ca vin de foarte departe, din indepartarile mele de om care isi epuizeaza cu pasi repezi biografia. Deja nu imi mai ramane prea mult, dar nu din viata sau moarte, ci din mine insumi… putin din ce a fost, putin din cine am fost.

Suntem fiinte ce ne indepartam noi oamenii, nu pentru ca ne indepartam cu varsta, sunt lucrurile care se duc, e lumea asta care nu ne mai e la indemana. Totul e aici, dar un pic mai departe.
Paco Umbral