Wednesday 8 September 2010

Cazare Brasov

Cum periplul in Brasov continua, cautam cazare. Acuma, deh, suntem pretentiosi, vrem ceva simplu.

Ideal ar fi ceva minunat ca la Viscri, (mobila veche taraneasca, asternuturi albe musai, perdele la fel, podea sau parchet; o baie vintage sau shabby chic ar fi prea mult sa cerem asa ca macar ceva alb si mai de calitate cat sa nu te agreseze). Nici acolo sasii nu s au apucat de capul lor sa si dea mobilele bunicilor jos din pod singuri, au trebuit sa vina fundatiile britanice sa i invete ca simplu, lemn masiv, lucru sculptat de mana, fier, alb, auster inseamna frumos, asa cum traiau oma si opa.



Dai cazare Brasov pe google. In zece-douazeci de minute rezerv si apoi ma duc la treaba. Da.Vezi sa nu. Timpul trece. Fumez deja 3 tigari. Innebunesc. Vreo zece siteuri diferite care ne ofera toata paleta. Doresti pensiune in centrul vechi, sigur, nici o problema. Departe de agitatia centrului comercial plin de zarva si haos?!, chiar in imediata apropiere a celei mai renumite biserici din Europa!, adica biserica Neagra, dupa cum ne spune pensiunea Adabelle, o oaza de liniste si plina de istorie, ei bine, noi va punem la dispozitie, fara vrajeala asa cum ne zice poznas alt site, cele mai comfortabile si pline de bun gust locatii. Nu o sa ne uitati. In fata ochiilor mi se perinda imagini de neuitat. E drept.

Casele lucrate cu grija, unele de 400 de ani vechi, cum nici Bucurestiul nu are. Fatade sterse in tonuri venetiene. Inconjurat de atat bun gust cum sa nu te astepti la camine pe masura. Oare de ce turistii se pimba doar prin centrul vechi, unde casele sunt vechi? Termopane infipte in zidurile de la 1500, perdele galbene de plastic fluturand in adobe sau legate cu funda de salon, perdelute de organza, cu sau fara sclipici, peretii portocalii, pattern simplu, vargat, cu buline sau incrustatii cu oglinjoare „spune mi oglinjoara, cine e cea mai frumoasa din tara”. Rosul este la mare concurenta. Dar nu va ganditi ghidus la rosul burgundiu ci la rosul dragonului rosu...
Sobe fantezy, camin modern sau vatra rustica.


Frumoasa podea de lemn sau parchetul de lemn, nu i asa, bun izolator de caldura intr un oras de munte, e inlocuit cu gresie in dormitor, mov, bleu, verde, sau elegantul parchet de plastic. (dar, stii ce bine se comporta? Il dau cu mopul, fata, si ramane luna.


Dar nu suntem idioti, dam in engleza si franceza ca poate, poate. Aflam aceleasi siteuri, unele numite cu multa imaginatie boutique hotels..da, da, dar de unde.

 Afara vopsit gardul inauntru leopardul, la propriu. Paturi si pleduri zebra, jaguar, puma de parca esti in jungla si nu blana de urs de pubela, te ofenseaza din toate partile chit ca doresti centrul vechi sau esti mai comod, si vrei chiar la intrare in Bv cum vii din Bucuresti, langa reprezentanta Peugeot, BMW, Renault, Opel, Porsche, si urmeaza ingenios toate marcile de masini pe 3 randuri insiruite de o alta pensiune traditionala (sic).




Ce sa te astepti? In Franta, bunaoara, in tot provenceul ala fantastic daca n ar fi legile aspre ce protejeaza economia franceza conservand fatadele caselor de piatra si la ei ar fi trist, precum multe din interioarele lor. Pentru turisti, les chambres d hotes sunt amenajate minunat iar la ei in casa, Castorama.

In fine, dau de Albert s house care se apropie de departe cumva de ce caut. Dar pe pereti sunt desenate imagini cu cladirile istorice si asta iar ma oboseste. Dar macar au incercat, robinetii din baie sunt cu rotite (nu antici dar copie frumoasa de alama) si la fel toate accesoriile, a la vechio.
Nu rezerv nimic. Ma enervez. Oi vedea la fata locului. Intr adevar, pe stradute, in timp ce faceam birdwatching dar fara sa cad pe spate deloc, brasovencele misto au plecat pesemne la Bucuresti, dau de guesthouse Postavarul pe strada Postavarului. Din afara, ca multe case germanice, intrare modesta nebanuitoare de minunatiile din spatele portii. Si casa veche, de secol 17, cu o curte tihnita pietruita, pereti albi varuiti auster, plante cataratoare parfumate, scara veche interioara de lemn spatioasa. Ma intampina un brasovean relaxat, ce face dezacorduri in romana ca nu e asta limba lui nativa, e imbracat in ralph lauren si dockers si deduc ca el se ocupa singur de renovarea casei cumparata acum 6 ani. Ferestrele camerei pe care o aleg sunt albe, din lemn inca, au un sistem de incuietori de alama vechi pe care nu il cunosc, imi ia 5 minute sa ma prind cum se deschid (dar o sa pun termopane ca e frig iarna, ma asigura propietarul), si desi nu e totul alb, tapetul in dungi da bine cu sifonierul vechi alb, masa de scris scrisori si scaunul de fosta cancelarie. Nu mi place mocheta de pe jos si nici pledul impopotonat de pe pat pe care l scot si l dosesc imediat in dulap. Domnul imi ia banii (40 de euro, desi acum pe site vad ca e 35 euro) si ii pune in buzunar si asta i tot.

Imi aprind o tigara si desi e scumpa camera, si detaliile de finisaj sunt ca lumea din avion, in fine, am gasit ceva placut. Fac inspectie, ai cesti de portelan, uscator, incalzitor de apa, si reviste de casa si moda Oprah…hmm, vreo americanca ce si a lasat pe aici chestii. Nu termin de fumat bine, aud groaznice batai in usa de mi sta sufletul. Ma duc si nu mi ascund catraneala cand o americanca imi urla fara sa se prezinte cu politetea agresiva si ultima: This is not a smoking place, I would appreciate if you didn t smoke, can t you read what s written…Pardon? And you are? I am sorry, I hadn t seen the..., bagui eu intr o britanica imperiala ascutita de saliva accentului American. Dupa care sotia propietarului fuge literalmente. Trosc.

Bon, imi pun baschetii si ies dupa ea, reiterandu mi scuzele, chiar nu vazusem, si o anunt politicos ca eu vreau sa plec, ca I don t do non smoking rooms. Punct. Aoleu, aoleu, ca nu se poate, ca ce e asta, c am folosit camera, in fine, exaltata se duce sa l scoale pe barbatul ei din somn, ala coboara sifonat, imi zice ca nu i bai, fumati, lasati, asa mai prin baie, nu i problema, pe fereastra, Doamne, m a sculat din somn pentru asta. As fi preferat banii inapoi. Caci nu prea am fumat de jena. Nimic nu ma enerveaza mai mult decat spatiile unde nu pot fuma si unde mi se spune in fata ca savarsesc o murdarie, o crima, o mizerie ca fumez. Bine ca fumatul e o crima, dar plata unei camere fara primit factura nu, gandesc eu civilizat. Si iar am ramas fara cazare.