Monday 11 April 2011

Despre noi

La Moscova ninge, firesc, asa e aici pana in mai.

Cobor in metroul  ieftin, proletar, cu sali de bal. Imi ia 3 minute pe scara rulanta a buncarului. De ce sa ma grabesc, e un tren la fiecare minut.
Ma sui in ala care vine. Se inchid usile. Brusc ma ia un val de lesin. Pute a cacat foarte aproape de mine.  Ma duc inspre stanga. E mai rau. Ma mut inspre dreapta. Ma asez. Am o tona de opium pe fular si ma baricadez.  Si privesc.  Rusii intra. In stanga, e un semi gol, ciudat pentru un vagon de metrou moscovit unde circula 9 milioane zilnic. Se duc spre stanga. Incep sa simta duhoarea si cativa migreaza spre dreapta noastra. Cei mai multi raman.  Cativa se tin de nas. Raman insa in putoare.  La urmatoarea statie coboara vreo 2 expati.  Alti rusi vin si raman langa cacat.
Un domn m-a fixat, si e scarbit de nesatul cu care ma ascund dupa fular. Vreo 2 pusti  rad si alearga inspre dreapta, gesticuland sila. Dupa 4 statii, rusii din stanga coboara, ca le-a venit statia centrala. In fine, le vedem.  2 cersetoare aurolace stau jos, dormitand si putind a cacat. Noi aproape toti am stat si am indurat. E drept ca eu mai in dreapta , ei in stanga.  Asa cum secole de-a randul, si ei si noi am suportat tot.
Sa ne stapaneasca atunci.

No comments:

Post a Comment