Friday 17 April 2009

Mama, s-a intamplat o nenorocire, am pierdut banii de paine!


Mama, am coborat pana la paine si am luat-o pe scari, cand am ajuns la parter, n-am mai gasit banii, aveam 1,2 lei de paine in buzunar si i-am pierdut intre etaje, nu stiu cand si cum. M-am intors din drum dar eram obosit si nu puteam sa urc repede. La etajul 5, cred ca era la 5. Sau era la 4? Sau la 6? Am auzit o usa trantindu-se repede in timp ce urcam pe scari. Cred ca vecinii mi-au furat banii.
Arc in timp, acelasi om ia lucrurile mai putin personal, dupa incidentul cu painea s-a calit. Oamenii sunt rai dar el n-are de gand sa puna la suflet lucrul asta. A mai invatat si el ca viata nu-i chiar asa nesimtita si ca orice s-ar intampla nu ar trebui sa mai ia in seama maruntisurile; toate vor merge inainte si cu pareri de rau si fara.
Dupa ce n-a stiut ce face timp de cateva ore torturand 2 oameni cu “inocenta” lui Alex din filmul ala clasic, isi suna mama, fiindca, nu-i asa, cand ai gripa sau doar iti curge nasul, o suni pe mama sa-i spui ca ti-e dor de ea si ai vrea sa fie cu tine sa-ti faca o supa, un ceai, un compot, isi suna mama si ii spune:”mama, am intrat intr-o incrucatura, am ucis doua persoane”.
Omul asta, tanarul asta de 22 de ani, are potential. Eu nu l-as baga la inchisoare, l-as angaja, l-as avansa, l-as promova. In orice guvern din lumea civilizata, in orice corporatie de anvergura, tanarul asta ar face fata si nu numai, ar deveni un exemplu, un mic Iacocca zace sub ochii nostrii si noi il ignoram. In orice palat prezidential, ar fi un discipol desavarsit, ar deveni pustiul minune al politicii mondiale in scurt timp.
Cu aceeasi inocenta, directori de companie aproba disponibilizari in timp ce cu alta mana isi semneaza bonusuri de milioane de dolari. Cu aceeasi imperturbabilitate actionari grasi, carora le iese colesterolul bogatiei pe nas, pe fata, sub pleoape, umplandu-le pielea de bube spun ca sunt saraci lasand oameni sa moara de foame in jurul lor.
Cu acelasi aer nevinovat, manageri tortureaza subalterni fiindca au avut o copilarie nefericita, o adolescenta de cacat si niciodata viata sexuala. Sau, eventual, o data, de doua ori.
Nu ma mira o asemenea declaratie. Intr-adevar intr-o lume in care ucidem cu manusi, printr-o semnatura, un e-mail, printr-un sms de rahat: speranta, vise, dorinta, sau chiar ucidem fiinte, un criminal care a torturat cateva ore 2 oameni inainte sa-i ucida, spunand dupa aceea ca a intrat intr-o incurcatura, nu este decat produsul sincer al aceleasi lumi bolnave, pentru care noi ne luptam in fiecare zi.

No comments:

Post a Comment